Joga

Joga – to staroindyjski system pracy z ciałem, oddechem i umysłem. Prowadzi do osiągnięcia harmonii i wewnętrznej równowagi. Kształtuje piękną, smukłą sylwetkę, poprawia samopoczucie i stan zdrowia. Dla niektórych jest tylko fizycznym treningiem, dla innych filozofią, sposobem na szczęśliwe, zdrowe życie. Redukuje poziom stresu. Praktykować jogę może każdy bez względu na wiek i poziom sprawności fizycznej.

Joga daje więcej niż się spodziewasz:

  • Wzmacnia i uelastycznia ciało
  • Buduje szczupłą, harmonijną sylwetkę
  • Koryguje drobne wady postawy
  • Dotlenia i oczyszcza organizm
  • Poprawia koncentrację
  • Pomaga zredukować wagę
  • Głęboko odpręża
  • Przeciwdziała depresji
  • Buduje stabilność emocjonalną
  • Poprawia jakość snu
  • Minimalizuje objawy menopauzy i miesiączki

Zapobiega / przeciwdziała bólom kręgosłupa.

Zdrowy kręgosłup

Zdrowy kręgosłup to program ćwiczeń polecany dla każdego bez względu na wiek czy poziom aktywności fizycznej. Osobom, którym doskwierają bóle kręgosłupa, zajęcia te pomogą w zmniejszeniu nacisku na kręgi, ból zostanie zredukowany, a przykurczone grupy mięśniowe – rozciągnięte i rozluźnione. Ponadto odpowiednio dobrane ćwiczenia wzmocnią mięśnie pośladków, brzucha i pleców. Dla osób zdrowych, które prowadzą siedzący tryb życia, korzyścią będzie wzmocnienie szkieletu mięśniowego, poprawa sylwetki ciała oraz samopoczucia.

Zajęcia „Zdrowy kręgosłup” mają charakter zarówno profilaktyczny, jak i terapeutyczny. Brak ruchu powoduje, że mięśnie tracą elastyczność i przestają prawidłowo utrzymywać kręgosłup.

Ćwiczenia zapobiegają bólom kręgosłupa i wzmacniają mięśnie posturalne. Składają się z rozgrzewki, sesji głównej i rozciągania połączonego z relaksacją. Wykorzystuje się na nich pracę  z piłką czy niewielkimi ciężarkami. Używanie dodatkowego sprzętu nie jest konieczne, dlatego ćwiczyć można również w domu.

Ćwiczenia należy robić spokojnie, w równym tempie, zachowując miarowy oddech. Kluczową rolę gra rozciąganie i uelastycznienie mięśni – wspomaga ono zmniejszenie dolegliwości bólowych, zwiększa dotlenienie i ukrwienie mięśni, a efektem jest brak późniejszych kontuzji.

Podczas zajęć oprócz samej poprawy pracy mięśni gładkich odpowiedzialnych za stabilizację kręgosłupa wzmocnione zostają też mięśnie brzucha, pośladków, kolana, barki i biodra. Systematyczne ćwiczenia gwarantują utrzymywanie prawidłowej postawy ciała, wzmocnienie szkieletu mięśniowego i redukcję przykurczy mięśniowych. W przypadku poważnych problemów z kręgosłupem, przed przyjściem na tego rodzaju zajęcia należy skonsultować się z lekarzem.

Zajęcia „Zdrowy kręgosłup” to nie tylko ćwiczenia, ale tez nauka prawidłowego oddychania i utrzymania poprawnej postawy ciała.

Joga w ciąży

Ciąża to wspaniały stan i jedna z najpiękniejszych podróży w życiu kobiety. Jeżeli nigdy nie ćwiczyłaś jogi – nie martw się – ta metoda jest dla każdej z Was. Techniki są proste i łatwe do zastosowania. Możesz praktykować jogę od 12 tygodnia ciąży 3-4 razy w tygodniu, a najlepiej codziennie od 40 do 60 minut. Wasze ciało stanie się bardziej elastyczne, silne i otwarte, co sprawi, że okres prenatalny jak i poród będzie dla Was przyjemniejszy i bardziej świadomy. Warto wykorzystać ten czas oczekiwania na dziecko jako czas na pogłębienie świadomości swojego ciała, nauki wyciszania i regeneracji umysłu. Dzięki długiemu relaksowi, który jest ostatnim elementem zajęć wyciszysz się, zmniejszysz ogólne zmęczenie i wprowadzisz harmonię pomiędzy ciałem, a umysłem.

Na pierwsze zajęcia należy dostarczyć zaświadczenie lekarskie.

Pilates

Pilates – to zestaw ćwiczeń jednocześnie wzmacniających, rozciągających i stabilizujących mięśnie głębokie, ćwiczenia wykonywane są na macie w sposób bezpieczny dla stawów, dzięki czemu może je wykonywać każdy, nie zależnie od swojego stanu zdrowia. Pilates działa dotleniająco i relaksująco, poprzez naukę prawidłowego oddechu. Poprawia zarówno poczucie psychiczne jak fizyczne osoby ćwiczącej.

Korzyści z praktykowania Pilates:

-podobnie jak w jodze zyskasz elastyczność,
-wzmocnisz mięśnie jak na siłowni, jednak beznadmiernej ich rozbudowy,
-będziesz mieć silne, jędrne ciało, płaski brzuch, szczuplejsze uda, węższą talię,
-zwiotczałe ramiona staną się szczuplejsze i jędrniejsze,
-twoje mięśnie staną się dłuższe, wyciągnięte, co da efekt ogólnego wysmuklenia,
-zyskasz ładne kształty, twoje pośladki staną się jędrniejsze,
-poprawi się twoja postawa,
-ulżysz wielu bólom i dolegliwościom,
-odciążysz kręgosłup, dzięki czemu staniesz się parę centymetrów wyższy,
-poprawisz swoje samopoczucie,
-wyciszysz się i zyskasz wewnętrzną równowagę,
-rozciągniesz wszystkie mięśnie,
-rozruszasz sztywne stawy, dzięki czemu twoje ciało będzie się poruszać swobodniej,
-dotlenisz organizm,
-poprawisz swoje życie seksualne i krążenie,
-zyskasz świeższą, gładszą cerę.

Joga dla Mam z dziećmi

Sześć tygodni po porodzie to czas kiedy możemy ponownie rozpocząć praktykowanie jogi, tym razem już w towarzystwie maluszka.

Joga po porodzie pozwoli młodej mamie na zrównoważony powrót do formy sprzed ciąży. Efekty odprężenia oraz zwiększenie sił witalnych odczujesz już po kilku spotkaniach. Dzięki praktyce jogi uwolnisz się od bólu kręgosłupa nadwyrężonego w czasie ciąży. Poprawisz swoja postawę, wzmacniając mięśnie kręgosłupa i brzucha. Zmniejszysz również napięcie i dyskomfort towarzyszący kobiecie w okresie poporodowym np. ból ramion, pleców czy szyi. Techniki relaksacyjne złagodzą stres i zmęczenie, wyciszą twój umysł oraz wpłyną korzystnie na Twoją więź z maluchem. Zajęcia z innymi mamami oraz ich dziećmi to dobra okazja na wymianę doświadczeń, okazania sobie wzajemnego wsparcia i zrozumienia. Zajęcia dla kobiet i jej malucha  od 6 tygodnia po porodzie naturalnym / 8 -12 tygodni po cesarskim cięciu.  Wcześniejsza praktyka nie jest wymagana.

Family Joga

Joga Family – to czas kiedy rodzice mogą przez 60 min w całości poświęcić go sobie i swojemu dziecku.

Dzięki zabawie i opowieści o zwierzętach dzieci ćwiczą pozycje jogi rozwijając świadomość ciała i równowagę, a rodzice poprzez aktywne uczestnictwo pokazują się od strony swojego wewnętrznego dziecka i mają okazję odczuć jak ważna jest zabawa i relaksacja. Każdy rodzić też dobrze wie, jak bardzo ich własne dzieci lubią ich naśladować i zarazem pokazywać że oni też potrafią. Niekiedy zdarza się że, rodzice są zaskakiwani przez swoje pociechy.

Dzięki aktywnemu uczestnictwu rodzica pogłębia się niewerbalna komunikacja na linii rodzic – dziecko.

Na zajęcia zapraszamy dzieci od 3 roku życia.