Joga dla dzieci

Dzieci mają w sobie zadziwiające, niekończące się zasoby energii i chcą być w nieustannym ruchu. Zadaniem rodziców jest pomóc maluchom spożytkować ten zapał. Każda dyscyplina, która wzmacnia ciało i poprawia ogólna kondycję fizyczną ma dobre działanie.

Czy joga jest odpowiednią formą aktywności dla dzieci?  Zdecydowanie tak!

Przeważnie nauczanie ograniczone jest do praktyki asan, nie wprowadza się dzieci w filozoficzny aspekt jogi – na to może być jeszcze za wcześnie.
Ta oryginalna dyscyplina cieszy się dużym powodzeniem u najmłodszych. Dzieci są zainteresowane czymś co jest nowe, z czym nie zetkną się w szkole ani na podwórku. Bardzo zachęcające dla dzieci jest też przystępne nazewnictwo. Bo przecież o wiele przyjemniej jest robić „powitanie słońca” oraz „pozycję lwa”, czy „motyla”, niż przewroty, przysiady i skłony. Dzieci podejmują duży wysiłek i pracują nad swoim ciałem w atmosferze dobrej zabawy, która przyjemnie im się kojarzy.

Praktyka asan dzieci różni się od praktyki dorosłych. Statyczna joga szybko znudziłaby żywiołowe maluchy, dlatego dzieci wykonują asany w sposób bardzo dynamiczny, zgodnie z ich temperamentem. Dzieciaki przede wszystkim zapoznają się z pozycjami jogi i rozwijają świadomość własnego ciała. Pozycje z czasem wykonywane są coraz lepiej, dzieci nabierają precyzji, wzmacniają mięśnie i pogłębiają elastyczność.
Ćwiczenie jogi od najmłodszych lat pozwala uniknąć wielu wad postawy wynikających z siedzącego trybu życia. Joga jest doskonałą gimnastyką korekcyjną, prowadzi do prawidłowego ustawienia miednicy i kręgosłupa (najczęstsze wady postawy związane są z tymi rejonami) oraz wzmacnia mięśnie całego ciała. Dzieci dłużej ćwiczące jogę mają wyprostowaną sylwetkę i silne mięśnie brzucha i pleców. Joga jest też jedną z niewielu dyscyplin, w których mocno pracują mięśnie stóp, ma bardzo dobry wpływ na korygowanie takich wad jak płaskostopie lub koślawość stóp i kolan. Oprócz wzmacniania i rozciągania całego ciała, joga ma bardzo dobry wpływ na rozwój koncentracji, która często jest u dzieci problemem. Regularne ćwiczenia pomagają pozbyć się stresu i napięć. Dzieci uczą się nie tylko wysiłku fizycznego, ale także sztuki efektywnego relaksu.

Jogę mogą zacząć praktykować już sześciolatki. Jest to odpowiedni wiek, żeby skupić się na poprawności wykonywanych ćwiczeń. Młodsze dzieci (3-5 lat) często są bardzo elastyczne i nie mają problemu z wykonywaniem najtrudniejszych pozycji. Jednak ich siła, a przede wszystkim zdolność koncentracji nie jest na tyle duża, żeby mogły w pełni uczestniczyć w zajęciach. W takim wieku można zapoznawać powoli maluszki z techniką jogi, ale w sposób niezobowiązujący – na tyle, na ile dziecko ma ochotę. Będzie całkowicie naturalne, jeżeli dziecko po pięciu minutach straci zainteresowanie. Ale takie zajęcia też mają sens. Wraz z rozwijającą się zdolnością koncentracji, to zainteresowanie będzie coraz większe.

Karate KIDS

Karate KIDS to ogólnorozwojowe zajęcia sportowe z elementami Karate. Dostosowane do wieku i możliwości uczestników. Poprzez trening i zabawę rozwijające cechy motoryczne uczą także systematyczności oraz dyscypliny potrzebnej później w szkole czy dorosłym życiu.

Dzieci uczęszczające na treningi karate uczą się punktualności, dyscypliny i opanowania. Na początku każdego treningu ustawiają się w szeregach a swoją uwagę musza skupić na wydawanych przez prowadzącego komendach. Podczas zajęć pracują nad dokładnością wykonywanych ćwiczeń i zadań ruchowych. Prowadzone przez nas zajęcia karate staramy się w maksymalnym stopniu urozmaicać. Opieramy je na ćwiczeniach indywidualnych, pracy w parach oraz treningu wymagającym współdziałania w większej grupie. Dzięki temu uczestnicy zajęć nie tylko nabierają większej pewności siebie, ale przede wszystkim lepiej funkcjonują w grupie rówieśniczej. Uczą się szacunku do starszych oraz do siebie nawzajem.

Współzawodnictwo z rówieśnikami to nie tylko możliwość sprawdzenia się, ale przede wszystkim nauka opanowania oraz radzenia sobie ze stresem.

Zumba Kids

Zajęcia zacierające granice pomiędzy fitnessem a rozrywką. Młodzi tancerze mają możliwość wkroczenia w świat fitnessu dzięki wspaniałej zabawie, muzyce i atmosferze. To połączenie Zumba fitness (Salsa, Cumbia, Reggaeton, Hip-Hop i in. tańców) oraz treningu mającego na celu zapewnienie dzieciom maximum zabawy i fitnessu w tym samym czasie.

Taniec nowoczesny dla dzieci

Taniec nowoczesny jest stylem różnorodnym, opierającym się na technice baletowej. Jest to mieszanka różnych popularnych stylów tańca, takich jak: disco dance-charakteryzuje się szybkim tempem, wymachami nóg,skokami. Funky -cechuje zwrotność, szybkość, gwałtowna zmiana kierunków,silna izolacja ciała. Aż po taniec hip hop- to nie tylko techniczne kroki, ale przede wszystkim gesty dodawane do 20każdego ruchu oraz, właściwa mimika, odpowiadająca emocjom związanym z choreografią. Zajęcia są bardzo rozwojowe pod każdym kierunkiem. Kształtują dynamikę ruchów, koordynację, a także nawyk prawidłowej postawy. To dobra baza dla dzieci, które chcą w przyszłości wykorzystywać nabyte umiejętności taneczne, a także świetna zabawa i radość z energii, płynącej z tańca.

A jeśli chodzi o plan z młodszymi dziećmi, to staramy się robić wiele choreografi tanecznych, tematycznych by  dzieci nie znudziły się i jednocześnie mogły wcieli w jakąś rolę. Wykorzystujemy zabawy taneczne, by nasi podopieczni łatwiej przyswajali wiedzę

Balet dla dzieci

Balet to podstawa wszystkich tańców. Program zajęć obejmuje podstawy tańca klasycznego, mini etiudy baletowe, plastykę ruchu, naukę improwizacji, ćwiczenia rozciągające i korygujące postawę oraz synchronizację ruchu z muzyką. Uczestnictwo w zajęciach baletowych ma ogromny wpływ na rozwój fizyczny i psychiczny dziecka. Balet rozwija wyobraźnię przestrzenną, wrażliwość muzyczną i poczucie rytmu. Zajęcia wyrabiają u dzieci nawyk utrzymywania prawidłowej sylwetki, ćwiczą koordynację ciała oraz pamięć ruchową, a także płynność i harmonię ruchów. Zabawa przy muzyce klasycznej takich Mistrzów jak Czajkowski, Vivaldi czy Mozart uwrażliwia na piękno sztuki, rozwija osobowość dziecka i kształtuje jego słuch wprowadzając w świat rytmów.

Zajęcia dają dzieciom także możliwość swobodnej ekspresji, własnej improwizacji muzycznej i stanowią doskonałą okazję do nabywania umiejętności współpracy w grupie. Przedszkolaki dzięki tej formie ćwiczeń, realizują naturalną potrzebę ruchu wieku dziecięcego.

Korzyści płynące z zajęć baletowych:

  • Dzieci przyswoją podstawowe pozycje w tańcu klasycznym.
  • Jest też czas na improwizację przy muzyce i krótkie układy choreograficzne.
  • Dzieci nabiorą nawyku delikatnego i płynnego poruszania się.
  • Podczas zajęć pracujemy nad rozwijaniem ciała, muzykalności, oraz utrzymywaniem poprawnej postawy (proste plecy).
  • Poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia rozciągające poszczególne grupy mięśniowe dzieci zyskują elastyczność i gibkość ciała.
  • Dzięki zajęciom baletowym dzieci zyskują płynność ruchu, rozwijają wyobraźnię oraz ćwiczą pamięci (nie tylko ruchową).
  • Taniec klasyczny jest również korzystny dla zdrowia. Nie ma chyba żadnych innych ćwiczeń, które tak dobrze rozwijałyby naturalny wdzięk i prowadziłyby do równomiernego rozwoju mięśni. Balet sprzyja koordynacji ruchów całego ciała.
  • Dziewczynki mają okazję spełnić marzenia o tiulowych spódniczkach i różowych baletkach-na tych zajęciach dziewczęcy wdzięk i strój jest mile widziany!

Gimnastyka korekcyjna

Gimnastyka korekcyjna dla dzieci zapobiega wadom postawy u przedszkolaków,  dostarcza dzieciom zorganizowane formy  aktywności ruchowej w rozszerzonym wymiarze i wprowadza elementy gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej w formie odpowiadającej ich wiekowi i możliwościom psychoruchowym.

Gimnastyka ta, ma na celu:

  • działanie profilaktycznie,
  • eliminowanie wad postawy,
  • kształtowanie nawyku prawidłowej postawy,
  • zapewnienie wszechstronnego rozwoju fizycznego i wspaniałej zdrowej zabawy.
  • korygowanie istniejących zaburzeń statyki ciała i doprowadzenie jej, o ile jest to możliwe, do stanu  prawidłowego,
  • niedopuszczenie do powstawania wad postawy ciała, gdy zaistnieją warunki sprzyjające ich powstawaniu,
  • doprowadzenie sprawności fizycznej dziecka do stanu uznanego za prawidłowy.

Cele te realizowane są poprzez następujące zadania:

Wyrobienie u dzieci nawyku prawidłowej postawy: w trakcie zabaw ruchowych oraz ćwiczeń korekcyjnych dzieci poznają własne ciało, odkrywają różnice pomiędzy postawą prawidłową a nieprawidłową, mogą wykorzystywać tę zdolność we wszystkich czynnościach codziennych. Poznają pozycje, w których można wypoczywać z korzyścią dla efektów korekcyjnych.

Wzmacnianie mięśni posturalnych odpowiedzialnych za prawidłową postawę - głównie mięśnie grzbietu i brzucha, stabilizujące kręgosłup. Dzieci wzmacniają gorset mięśniowy poprzez zabawy ruchowe i ćwiczenia korekcyjne prowadzone metodą ścisłą i zadaniową.

Profilaktyka występowania wad kończyn dolnych, głównie płaskostopia poprzez wzmacnianie mięśni podeszwowych stopy.

Poprzez zajęcia korekcyjne staramy się oddziaływać nie tylko na motorykę dzieci, ale także na ćwiczenia poprawiające zdolności zapamiętywania, koncentracji uwagi, spostrzegawczości. Staramy się rozbudzać u nich zamiłowanie do wszechstronnej aktywności.